Reklama
Brzesko. Prawie sto milionów na obwodnicę
WYDARZENIA - Brzesko
poniedziałek, 02 listopada 2020 21:08

Za trzy lata będzie gotowa południowo – zachodnia obwodnica Brzeska, która – jak informują nas wiceminister zdrowia Józefa Szczurek – Żelazko oraz starosta brzeski Andrzej Potępa - będzie kosztowała. Właśnie został rozstrzygnięty przetarg. Spośród sześciu wykonawców, którzy złożyli oferty do przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie pierwszego odcinka drogi krajowej DK75 Brzesko – Nowy Sącz, przebiegającego po zachodniej stronie Brzeska i będącego kontynuacją łącznika z autostradą A4 wybrana została oferta firmy Eurovia Polska. Koszt prac został wyceniony przez wykonawcę na 98,3 mln zł.

- Dodam tylko, że sam łącznik będzie miał blisko 2,5 km. Od ronda na zjeździe z autostrady oddanego w 2016 r. ominie po zachodniej stronie szpital, przetnie ulicę Pomianowską, by połączyć się z drogą krajową nr 75 w rejonie styku Mickiewicza i Cesarskiego Gościńca. Dwujezdniowa droga o ruchu przyspieszonym będzie gotowa do 2023 roku – podkreśla Józefa Szczurek – Żelazko. Starosta Andrzej Potępa cieszy się, że w ramach inwestycji udało się „załatwić”, iż z obwodnicy będzie drugi zjazd do szpitala oraz planowanych budynków dla straży i policji. Na wspólnych zabiegach poseł Józefy Szczurek – Żelazko oraz starosty Andrzeja Potępy skorzysta także miasto. Rozwiązania, które przeforsowali, pozwolą na skomunikowanie także terenów inwestycyjnych na Pomianowskim Stoku.

W ramach realizacji zadania wykonawca ma wybudować drogę główną ruchu przyspieszonego (klasy GP), łącznice, dodatkowe jezdnie w pasie drogowym drogi głównej, obiekty inżynierskie i system odwodnienia terenu, w tym urządzenia odwadniające korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne oraz retencyjno-infiltracyjne. Przebudowie podlegać będą istniejące drogi i skrzyżowania oraz infrastruktura dla pieszych i rowerzystów. Pozostałe prace do wykonania to: wyburzenia budynków i obiektów budowlanych, rozbiórka elementów dróg i przepustów, przełożenie koryta rzeki Uszwicy,

wzmocnienie podłoża gruntowego i zapewnienie stateczności skarp wykopów i nasypów w zakresie dostosowanym do warunków gruntowo-wodnych, zabezpieczenia akustyczne, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniem ochronno-naprowadzającym, zieleń i ogrodzenie drogi głównej ruchu przyspieszonego, wycinka drzew i krzewów oraz nasadzenia zieleni wynikające z wydanej decyzji środowiskowej (w tym odtworzenie lasu łęgowego),

przebudowa urządzeń teletechnicznych i energetycznych, sieci wodociągowych, kanalizacji deszczowej i odprowadzającej ścieki, sieci gazowych, urządzeń melioracyjnych i hydrologicznych, urządzeń kolejowych. Na realizację zadania wykonawca będzie miał 36 miesięcy (3 lata), zgodnie z deklaracją złożoną w ofercie przetargowej.


Komentarze (0)

Napisz Komentarz

mniejsze | większe

busy
 

pr122020

bs2020a

arteon

Ostatnie komentarze

Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych i statystycznych oraz dla indywidualnych potrzeb użytkowników zgodnie z Polityką Cookies. Możesz je wyłączyć/zmienić w ustawieniach przeglądarki. .