Będzie północny zjazd z autostrady |
WYDARZENIA - Brzesko |
czwartek, 10 października 2013 19:53 |
![]()
Jak mówi nam burmistrz Brzeska Grzegorz Wawryka budowa nowej drogi była planowana od wielu lat. Zabiegali o nią przede wszystkim mieszkańcy i samorządowcy z Brzeska i Mokrzysk – miejscowości, przez które istniejącą DW 768 przejeżdżają codziennie setki samochodów osobowych i ciężarowych. Dzisiaj, w obecności wicemarszałka Romana Ciepieli, umowę parafowali: Marta Maj – p.o. dyrektora Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie i Sławomir Cebo – dyrektor Oddziału Budownictwa Inżynieryjnego w Krakowie Skanska S.A. Do Krakowa przyjechali także samorządowcy z Brzeska i okolic: Andrzej Potępa – starosta brzeski, Grzegorz Wawryka – burmistrz Brzeska i Marek Kośmider – sołtys Mokrzysk. otwiera drogę do budowy nowego odcinka DW 768 od węzła autostradowego Brzesko do skrzyżowania z droga gminną w Mokrzyskach, w rejonie ul. Zagrodzkiej (zaznaczony czerwoną linią na mapie). To jedna z ważniejszych inwestycji w województwie małopolskim. Nowy odcinek będzie miał długość 4,3 km, przebiega przez tereny niezamieszkane i pozwoli kierowcom ominąć centrum Brzeska i Mokrzysk.
Dzięki inwestycji powstanie najkrótsze połączenie Warszawy z południem Polski i granicą ze Słowacją – podróż skróci się o ponad 100 km. Słów kilka o parametrach drogi, zaplanowano budowę jezdni drogi wojewódzkiej na odcinku ok. 4,3 km oraz dróg serwisowych; zmianę przebiegu dróg poprzecznych (ul. Rolna – droga gminna, ul. Stanisławska – droga gminna, drogi leśne); budowę skrzyżowań z drogami powiatowymi oraz drogą gminną (skrzyżowanie z ul. Zagrodzką - drogą gminną nr 250691, skrzyżowanie z ul. Jeziorańską - drogą powiatową nr 1433K, skrzyżowanie z ul. Siostry Faustyny - drogą powiatową nr 1433K); budowę estakady nad ul. Trakt Królewski oraz rzeką Uszewka, przepustów drogowych, przejść dla zwierząt; chodników oraz zatok autobusowych oraz przebudowę sieci uzbrojenia terenu i wykonanie docelowej organizacji ruchu. Inwestycja pochłonie 38 milionów złotych, z czego Unia wyłoży na ten cel 6 milionów. Pozostałe środki ma przekazać samorząd województwa małopolskiego, gmina Brzesko najprawdopodobniej zapłaci za tę inwestycję zaledwie 150 tysięcy złotych. I kto by pomyślał: nie Tarnów, nie Bochnia, ale Brzesko (najmniejsze z tych miast) ma najbardziej zaawansowane działania związane z budową zjazdów z autostrady A4. Tymczasowy wyremontowano za pieniądze GDDKiA (koszt około 11 milionów złotych); drugi powstanie za dwa lata (północny) za 38 milionów przy wkładzie gminy Brzesko około 150 tysięcy złotych.
[mir]
Komentarze (1)03 listopad 2015 10:33Napisz Komentarz |
Ten kto jechał z warszawy "opłotkami", czyli najkrótsza droga wybiera drogę przez Kraków i A4. Mrzonki o wielkiej autostradzie po wsiach polskich, której nie można poszerzyć w wielu, wielu miejscach to powinno być chyba podkreślone w artykule. W sytuacji, gdy transza środków unijnych będzie się sukcesywnie zmniejszać, ciekawe skąd te gminy z brakiem przemysłu w swoim regionem wezmą środki uzupełniające środki unijne? Boże jak to czytam to kojarzę to z najlepszą jakościowo propagandą,. A ciemny lud kupi...